PEE51_SPC_documents/markdown/foc_onderzoek.md

43 lines
977 B
Markdown

---
tags: kladjes, elektro, elektro/hr, elektro/hr/pee51
auther:
- "Finley van Reenen (0964590@hr.nl)"
- "Chris Tan (0992143@hr.nl)"
- "Tijn Snijders (1001829@hr.nl)"
- "Max Kappert (1030682@hr.nl)"
- "Thomas Braam (0989527@hr.nl)"
auther_short: "E.L.F. van Reenen, C. Tan, T Snijders, M. Kappert en T. Braam"
---
[parent](/tPb3Up1fQEuZ86yrJSkYRQ)
*[BLDC]: Brushless Direct Current motor
*[SPC]: Superlight Personal Carier
# Onderzoek Efficentie BLDC
## Inleiding
Voor de stabalisatie van de SPC is gekozen om dit te doen met een reactiewiel.
Hiervoor is het nodig dat de voledige kracht geleverd kan worden vanaf stilstand.
Dit onderzoek kijkt naar hoe dit gedaan kan worden.
## Onderzoeks vraag
hoofdvraag: Hoe kan een BLDC aangstuurd worden om het moment te maximaliseren
vanaf stilstand.
### Deel vragen
- what control methods are there
- touque over speed graph
-
### Voor Onderzoek
zoek therm: "efficiency BLDC control method for low speed"