78 lines
3.0 KiB
Markdown
78 lines
3.0 KiB
Markdown
---
|
|
id: srDK71ryTui4ulsUVqWN5A
|
|
path: /elektro/hr/pee51_spc/competentieVerandwoording
|
|
tags: kladjes, elektro, elektro/hr, elektro/hr/pee51
|
|
auther:
|
|
- "Finley van Reenen (0964590@hr.nl)"
|
|
auther_short: "E.L.F. van Reenen"
|
|
---
|
|
|
|
[parent](/tPb3Up1fQEuZ86yrJSkYRQ)
|
|
|
|
# Competentie verantwoording
|
|
|
|
## Analyseren
|
|
|
|
Aan het begin hebben we goed gekeken naar eisen die er waren voor de vorige
|
|
groep. Hierna hebben we samen met de opdrachtgever gezeten om te kijken wat de
|
|
verschillen zijn voor dit jaar. Op basis van deze vergadering, en de eisen van
|
|
de vorige groep, had ik het eerste concept voor het PvE gemaakt. Dit Het format
|
|
dat ik het had gemaakt waardeerde de Automotive mensen onder ons niet, ze vonden
|
|
het niet overzichtelijk. Die moesten het in een MS Exel doen vanuit hun
|
|
opleiding, maar daar waren wij van Elektrotechniek het niet mee eens. Het is
|
|
lastig om onderbowing van de eisen er bij te zetten en om er een ondertekenbaar
|
|
en niet-bewerkbaar bestand van de maken (een PDF). Uieidelijk heb ik mijn format
|
|
aangehouden en heeft uit mijn hoofd Chris deze vertaalt naar een Exel bestand.
|
|
|
|
Het eerste conept dat ik had gamaakt hebben we samen wat aangevult en verbeterd
|
|
en vervolgens hetzelfde met de opdrachtgever.
|
|
|
|
Ook heb ik de analyse gedaan voor wat nodig is voor mijn unit, de motordriver
|
|
voor de stabalisatie.
|
|
|
|
## Ontwerpen
|
|
|
|
Het was eerst de bedoeling dat ik samen met Gryvon het ontwerp voor de
|
|
motrodriver te maken, maar die is gestopt met het project voor dat er aan
|
|
begonnen is. Dus ik heb het ontwerp alleen gedaan. Chirs, de enige andere van
|
|
elektrotechniek, heeft niet veel ervaring van het ontwerpen van motordrivers,
|
|
dus ik dacht dat het uitleggen hoe het moet meer tijd kost dan het zelf doen.
|
|
|
|
## Realiseren
|
|
|
|
De motordriver heb ik gesoldeerd in het SMD lab op Accademiplein, en getest
|
|
eerst op Accademiplein voor te tesen of de hardware werkt en later op het RDM
|
|
met een motor aangesloten de software en intergratie te testen.
|
|
|
|
## Beheren
|
|
|
|
Het detailontwerp heb ik geschreven, ook heb ik een resource map gemaakt die in
|
|
software gebruikt kan worden dat beschrijft wat er op welke pin is aangesloten.
|
|
|
|
De Software is om moment van schrijven nog niet af, hier wordt nog verder
|
|
aangewerkent komende weeken. Hier wordt ook documentatie voor geschreven.
|
|
|
|
## Managen
|
|
|
|
Eleke week hebben we op donderdag gewerkt en vergaderd op het RDM. Hier hielden
|
|
we eiders voordgang uptodate, en werdt ook regelmatig samen na gedacht over de
|
|
uitdagingen waar tegenaangelopen werdt.
|
|
|
|
## Adviseren
|
|
|
|
Adviesen zoals wat voor accu of motor er nodig is voor de stabilisatie is
|
|
gegeven in het detaiontwerp. Er komt nog een advies over hoe de test omstelling
|
|
ingezet kan worden in het voertuig, dit is nog niet gegeven om dat ik hier nog
|
|
acctief aan werkt en dus nog niet weet wat er exact nodig is om dit te doen.
|
|
|
|
## Onderzoeken
|
|
|
|
ik heb onderzocht hoe de meeste kracht uit een BLDC motor gehaaldt kan worden.
|
|
Dit kwam heel snel neer op hoe FOC werkt, en hoe dit het best hier
|
|
geimplementeerd kan worden.
|
|
|
|
## professionaliseren
|
|
|
|
Er is elke week een presentatie gehouden voor de opdrachtgever en Automotive
|
|
docenten.
|