opsie forgot to add the new md
This commit is contained in:
parent
305f7e9cb7
commit
b7bb77e36d
@ -1,6 +1,5 @@
|
||||
---
|
||||
tags: kladjes, elektro, elektro/hr, elektro/hr/pee51
|
||||
title: Plan van Aanpak
|
||||
---
|
||||
|
||||
[parent](/tPb3Up1fQEuZ86yrJSkYRQ)
|
||||
@ -9,34 +8,44 @@ title: Plan van Aanpak
|
||||
|
||||
[toc]
|
||||
|
||||
## Achtergronden
|
||||
## Achtergrond
|
||||
|
||||
In dit hoofdstuk beschrijven we de algemene informatie van dit project
|
||||
|
||||
De opleiding: automotive doet mee aan een wedstrijd waarbij een eenpersoons auto bestuurd moet worden. Zelf hebben ze een idee om een voertuig te ontwikkelen met een thermoplastisch composiet chassis dat autonomisch uitgevoerd moet worden. Aan dit project doen ook andere opleidingen aan mee waaronder elektrotechniek. Aan elektrotechniek is het om de aandrijf en energiesysteem te ontwikkelen.
|
||||
Dit project is gestart in 2019 door een aantal studenten van opleiding Automotive van Hogeschool Rotterdam. Niels van Groningen is de opdracht gever voor dit project.
|
||||
|
||||
### Probleemstelling
|
||||
|
||||
Het probleem
|
||||
Hedendaags worden er veel grote voertuigen gebruikt om enkele personen te vervoeren. In 2019 zaten er gemiddeld 1,37 mensen in 1 auto in het woon-werkverkeer, dit terwijl een auto vaak 2 tot 5 personen kan vervoeren^[verkeerskunde.nl, 2023]. Doordat men in grotere voertuigen rijden leidt dit tot meer drukte op de weg en dus minder files.
|
||||
|
||||
### De Voorgestelde Oplossing
|
||||
|
||||
De Superlight Personal Carrier is een lichtgewicht één persoonsvoertuig. Dit voertuig is veel kleiner dan andere auto's en neemt dus minder ruimte in op de weg. Dit resulteert in meer voertuigen per uur over dezelfde weg kunnen.
|
||||
|
||||
### Oplossing van onze voorgangers
|
||||
|
||||
Er is al een concept voor een twee wiel voertuig ontworpen een deels gefabriceerd. Deze heeft de een elektro motor in elk van de wielen. Het stuur mechanisme wordt elektrische aangestuurd. De bestuurder kan dus met een joystick alles aansturen. Het idee is om het semiautomatsche rijdend te maken. Het voertuig wordt rechtgehouden door een reactie wiel.
|
||||
|
||||
### Betrokken partijen
|
||||
|
||||
| Functie | Naam | Email |
|
||||
|-------------------|---------------------|------------------|
|
||||
| Project lid | Chris Tan | 0992143@hr.nl |
|
||||
| Project lid | Gryvon Belfor | 0985890@hr.nl |
|
||||
| Project lid | Mohamed El Morabiti | 1014780@hr.nl |
|
||||
| Project lid | Finley van Reenen | 0964590@hr.nl |
|
||||
| Opdracht gever | Rawi Bahadoer |r.r.k.Bahadoer@hr.nl|
|
||||
| School begeleider | Joris Straver | j.g.Straver@hr.nl|
|
||||
| Functie | Naam | opleining | Email |
|
||||
|-------------------|---------------------|------------|------------------|
|
||||
| Opdracht gever | Niels van Groningen | Automotive | ...@hr.nl |
|
||||
| School begeleider | Joris Straver | ELE | j.g.Straver@hr.nl|
|
||||
| Projectleider | Max Kappert | Automotive | 1030682@hr.nl |
|
||||
| Project lid | Tijn Snijders | Automotive | 1001829@hr.nl |
|
||||
| Project lid | Chris Tan | ELE | 0992143@hr.nl |
|
||||
| Project lid | Gryvon Belfor | ELE | 0985890@hr.nl |
|
||||
| Project lid | Mohamed El Morabiti | ELE | 1014780@hr.nl |
|
||||
| Project lid | Finley van Reenen | ELE | 0964590@hr.nl |
|
||||
|
||||
## Projectresultaat
|
||||
|
||||
In dit hoofdstuk beschrijven we wat het uiteindelijke projectresultaat gaat zijn.
|
||||
|
||||
## Doelstelling
|
||||
|
||||
- Er wordt een Digital Twin gemaakt om te kunnen berekenen wat er nodig is om de de eisen te halen.
|
||||
- Het reactiewiel om het voertuig te stabaliseren verder ontwikkeld zodat deze in het voertuig geplaatst kan worden.
|
||||
- Het stuur mechnisme wordt gerepareerd en bedienbaar gemaakt met een joystick.
|
||||
- Het mechanisme voor de wielaandrijving, en als het binnen de tijd lukt wordt deze ook bedienbaar gemaakt met de joystick.
|
||||
|
||||
## De opdracht
|
||||
|
||||
## Het projectresultaat
|
||||
@ -53,19 +62,19 @@ In dit hoofdstuk beschrijven we wat het uiteindelijke projectresultaat gaat zijn
|
||||
|
||||
In de analyse fase worden de volgende documenten opgesteld:
|
||||
|
||||
- **Plan van Aanpak**
|
||||
- **Plan van Aanpak**
|
||||
Dit document.
|
||||
|
||||
- **Risico analyse**
|
||||
- **Risico analyse**
|
||||
Hier worden alle risico's beschreven en wat we doen om de risico's te verminderen.
|
||||
|
||||
- **Pakket van eisen**
|
||||
- **Pakket van eisen**
|
||||
Hier worden alle eisen waar het product aan moet gaan voldoen
|
||||
|
||||
- **Globale planning**
|
||||
Zie hoofdstuk ...
|
||||
- **Globale planning**
|
||||
Zie hoofdstuk [Planning](#Planning).
|
||||
|
||||
- **Functioneel prototype?**
|
||||
- **Functioneel prototype?**
|
||||
Een prototype om te controleren of het concept mogelijk en realistisch is.
|
||||
|
||||
### Ontwerp fase
|
||||
@ -92,14 +101,33 @@ De globale planning is te vinden in de [bijlagen]
|
||||
|
||||
## Kosten en baten
|
||||
|
||||
kosten: voor dit project is het budget nog onbekend.
|
||||
baten: omdat het budjed nog onbekend is, is het moeijlijk te bepalen wat de baten voor het budget zijn.
|
||||
|
||||
## Risico’s
|
||||
|
||||
in dit onderdeel worden de risico's uitgelegd. in de uitleg worden de risico's gedeeld in interne en externe risico's.
|
||||
Interne Risico's:
|
||||
|
||||
- communicatie en tijden afspreken
|
||||
- te kort aan kennis
|
||||
- onbekend budget
|
||||
- niet behaalde deadlines
|
||||
|
||||
externe risico's:
|
||||
|
||||
- componenten niet meer op voorraad
|
||||
- lange levertijden
|
||||
- werkzaamheden buiten de scope van het project uitvoeren
|
||||
|
||||
In de bijlagen is een tabel van een risicoanalyse te vinden.
|
||||
|
||||
## Bijlage
|
||||
|
||||
### Globale Planning
|
||||
|
||||
|
||||
waro?
|
||||
|
||||
### Risico analyse
|
||||
|
||||
|
||||
waro?
|
||||
|
||||
Loading…
x
Reference in New Issue
Block a user