All checks were successful
generate pdf files / build (push) Successful in 2m34s
183 lines
5.9 KiB
Plaintext
183 lines
5.9 KiB
Plaintext
\documentclass[11pt]{article}
|
|
\usepackage[a4paper, portrait, includehead, includefoot, margin=1.5cm]{geometry}
|
|
|
|
\usepackage[dutch]{babel}
|
|
|
|
\usepackage{pdfpages}
|
|
|
|
\usepackage{xcolor}
|
|
\usepackage{makecell}
|
|
\usepackage{tabularx}
|
|
\usepackage{adjustbox}
|
|
|
|
\usepackage{framed}
|
|
|
|
\usepackage{longtable}
|
|
\providecommand{\tightlist}{\setlength{\itemsep}{0pt}\setlength{\parskip}{0pt}}
|
|
\usepackage{booktabs}
|
|
|
|
\usepackage{fontspec}
|
|
\usepackage{xunicode}
|
|
\usepackage{xltxtra}
|
|
|
|
\newfontfamily\fontRoboto[]{Roboto}
|
|
\newfontfamily\fontUbuntu[]{Ubuntu}
|
|
\setmainfont{Roboto}
|
|
|
|
% \usepackage[style=ieee]{biblatex}
|
|
% \usepackage{csquotes}
|
|
% \addbibresource{bibliography.bib}
|
|
|
|
% header and footer
|
|
\usepackage{fancyhdr}
|
|
\renewcommand{\headrule}{}
|
|
|
|
\usepackage[nodayofweek]{datetime}
|
|
|
|
\definecolor{darkishyellow}{rgb}{177, 179, 173}
|
|
|
|
% for images
|
|
\usepackage{graphbox}
|
|
|
|
% add bookmarks with \hypertarget
|
|
\usepackage{bookmark}
|
|
\usepackage{hyperref}
|
|
|
|
% heading numberging
|
|
\setcounter{secnumdepth}{3}
|
|
\renewcommand\thesection{{\fontUbuntu\arabic{section}}}
|
|
\renewcommand\thesubsection{{\fontUbuntu\arabic{section}.\arabic{subsection}}}
|
|
\renewcommand\thesubsubsection{{\fontUbuntu\arabic{section}.\arabic{subsection}.\arabic{subsubsection}}}
|
|
\usepackage{sectsty}
|
|
\allsectionsfont{\fontUbuntu}
|
|
\setlength{\headheight}{14pt}
|
|
|
|
% no indent at paragraphs
|
|
\usepackage{parskip}
|
|
\usepackage{setspace}
|
|
\setstretch{1.1}
|
|
\let\tmpitem\itemize
|
|
\let\tmpenditem\enditemize
|
|
\renewenvironment{itemize}{\tmpitem\setlength\itemsep{-.4em}}{\tmpenditem}
|
|
|
|
\begin{document}
|
|
\raggedright
|
|
\pagecolor{darkishyellow}
|
|
|
|
\begin{titlepage}
|
|
\null\vfill
|
|
\begin{center}
|
|
{\Huge\fontUbuntu \par}
|
|
\vskip 3em
|
|
% \includegraphics{assets/eriks.50.png}
|
|
\vskip 3em
|
|
{\huge\fontUbuntu Superlight Personal Carrier \par}
|
|
\end{center}
|
|
\vskip 25em
|
|
{
|
|
\large
|
|
\lineskip .75em
|
|
\begin{tabular}{r l}
|
|
gemaakt door: & Finley van Reenen (0964590@hr.nl) \\
|
|
& Chris Tan (0992143@hr.nl) \\
|
|
& Tijn Snijders (1001829@hr.nl) \\
|
|
& Max Kappert (1030682@hr.nl) \\
|
|
& Thomas Braam (0989527@hr.nl) \\\\
|
|
vak code: & ELEPEE51 \\\\
|
|
ge\"exporteerd op: & \today
|
|
\end{tabular}
|
|
}
|
|
\vfill\null
|
|
\end{titlepage}
|
|
|
|
\pagestyle{fancy}
|
|
\fancyhead{} % clear all header fields
|
|
\fancyhead[LO]{\color{gray}\fontUbuntu }
|
|
\fancyhead[RO]{\color{gray}\fontUbuntu Superlight Personal Carrier}
|
|
\fancyfoot{} % clear all footer fields
|
|
\fancyfoot[LO]{\color{gray}\fontUbuntu E.L.F. van Reenen, C. Tan, T Snijders, M. Kappert en T. Braam}
|
|
\fancyfoot[CO]{\color{gray}\fontUbuntu }
|
|
\fancyfoot[RO]{\color{gray}\fontUbuntu \thepage}
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\newpage
|
|
|
|
\section{Vehicle Control unit}\label{vehicle-control-unit}
|
|
|
|
De VCU is een belangrijk onderdeel van het systeem, hiermee kunnen we
|
|
het voertuig in een richting sturen en vooruit bewegen, de belangrijkste
|
|
keuzes hierin zijn in welke taal we willen gaan programmeren en wat voor
|
|
soort microcontroller we willen. De reden hiervoor is zodat de volgende
|
|
team makkelijker kan omgaan met de code en het systeem makkelijker
|
|
kunnen uitbreiden. het makkelijkst is dan om met de Arduino IDE en taal
|
|
verder te gaan, omdat het een bekent en veel gedocumenteerd systeem is
|
|
waar je veel over kan vinden op internet tegenover veel andere IDE's,
|
|
programmeer talen en microcontrollers. verder moet het ook draadloos
|
|
verbinding kunnen maken met een console controller zodat de volgende
|
|
teams eventueel een andere keuze kunnen maken hoe ze willen sturen.
|
|
Daarom hebben we voor de ESP32 gekozen omdat het alles aantikt met een
|
|
gezond aantal GPIO pinnen.
|
|
|
|
\newpage
|
|
|
|
\section{Actuator}\label{actuator}
|
|
|
|
De actuator hebben we nodig om de wielen in een richting te kunnen
|
|
sturen volgens Max Kappert(student automotive engineer) hebben we de
|
|
volgende parameters gekregen die we nodig hebben om het voertuig te
|
|
kunnen sturen.
|
|
|
|
\begin{longtable}[]{@{}
|
|
>{\raggedright\arraybackslash}p{(\columnwidth - 6\tabcolsep) * \real{0.4051}}
|
|
>{\raggedright\arraybackslash}p{(\columnwidth - 6\tabcolsep) * \real{0.1646}}
|
|
>{\raggedright\arraybackslash}p{(\columnwidth - 6\tabcolsep) * \real{0.1519}}
|
|
>{\raggedright\arraybackslash}p{(\columnwidth - 6\tabcolsep) * \real{0.2785}}@{}}
|
|
\toprule\noalign{}
|
|
\begin{minipage}[b]{\linewidth}\raggedright
|
|
Parameter
|
|
\end{minipage} & \begin{minipage}[b]{\linewidth}\raggedright
|
|
Waarde
|
|
\end{minipage} & \begin{minipage}[b]{\linewidth}\raggedright
|
|
Eenheid
|
|
\end{minipage} & \begin{minipage}[b]{\linewidth}\raggedright
|
|
Opmerking
|
|
\end{minipage} \\
|
|
\midrule\noalign{}
|
|
\endhead
|
|
\bottomrule\noalign{}
|
|
\endlastfoot
|
|
Voertuigspanning & 12 - 14 & \(V_{DC}\) & typisch voor auto-ECU's \\
|
|
Stuurspanningdemperkle & 0 - 5 & \(V_{DC}\) & naloge regeling \\
|
|
PWM-signaal frequentie & 1000 - 3000 & \(Hz\) & Typische range voor
|
|
aansturing \\
|
|
PWM duty cycle & 10 - 90 & \(\%\) & \(0%
|
|
\): minimale demping, \(90%
|
|
\): maximale demping \\
|
|
Stroomverbruik klep & 0.5 - 2 & \(A\) & Afhankelijk van de interne
|
|
weerstand \\
|
|
Wielsnelheid & 0 - 250 & \(km/h\) & Meet snelheid per wiel \\
|
|
Karrosserieversnelling & -3 tot +3 & \(g\) & Laterale en verticale
|
|
versnellingen \\
|
|
Axiale potentiometer (veerweg) & 0 - 50 & \(mm\) & Meet veeruitslag \\
|
|
Temperatuur werkbereik & -40 tot +85 & \(^\circ C\) &
|
|
Automobielstandaard \\
|
|
\end{longtable}
|
|
|
|
Voor de Actuator is er een keuze gemaakt voor CDC (Continuous Damping
|
|
Control) demper van SACHS, Maar vanwege de besteltijden van dit soort
|
|
componenten kunnen we dit niet gebruiken. Daarom gebruiken we een
|
|
actuator die er al staat, de A0-01/M van S-LINE. om de actuator te
|
|
besturen gebruiken we een motordriver, de MDD20A. Dit is omdat we het al
|
|
hebben en werkt met de huidige actuatoren en voldoende de parameters van
|
|
de actuatoren behaald, daarom hebben we besloten om niet een nieuwe te
|
|
kopen of te ontwerpen. Om ervoor te zorgen dat de actuatoren niet te ver
|
|
gaan gebruiken we de AS5600 magnetic encoder. Dit is omdat de encoder
|
|
een absoluut positie meegeeft en daarom voor minder problemen zorgt als
|
|
het voertuig opnieuw opstart.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
\end{document} |